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ANA STAUFFENBERG : : JOHANNES KLINGER

 


C O L O R  -  A       painting as a new color space                                             Johannes Klinger


In the 1970s, I had several passionate discussions with K.F.Dahmen ( 1917 - 1981, member of the Academy of Fine Arts
in Munich ), about future developments in painting. It concerned the integration of three-dimensional elements. A few
years before, the academic restorer F.J. Ostenrieder introduced me over three years in the multi-layered construction
of the painting of the middle age and the Renaissance.

The connection of both elements:
  - the strength of complex painting,
  - its liberation from the flatness of any canvas,
inspired my imagination over decades.

When I met the artist Ana Stauffenberg in 2008, who experimented consistently with the transparency of modern
materials in a consequent way, we quickly recognized our common passion for giving a new color space to abstract
painting. Ana Stauffenberg worked with newly developed materials, which were not common in the field of painting.

Since 2010, we are consistently dispensing with conventional painting materials and re-define the structure of the
images. For years, we explored and tested materials, experimented with techniques that made painting more transparent,
`light-filled` and deeper. We found exciting answers to the question:

How can contemporary painting look like, if developed exclusively with materials of the 21st century?


The track of an alchemical enchantment in the heart, and ideas that extend beyond existing positions, we want to
express our painting in new colorspaces          > COLOR - SPACE - PAINTING <


           "To bring painting into new directions, we use new experiences
           from areas outside our own territory.“


           Die bei Frankfurt a.M. lebende Künstlerin hat sich über
           Jahre der innovativen Möglichkeiten von Nano-, Thermo-,
           2-K-Werkmaterialien gewidmet.
           Durch die Konzeption div. Kunst- und Bau - Projekte
           stieß sie 2005 auf modernste Acryl- und Kunstharztechnologien,
           deren Transparenz und Kombinierbarkeit mit Farbe sie
           seither interessiert. Die intensive Zusammenarbeit mit
           namhaften Verarbeiterfirmen im Bereich Gießtechnik,
           Formbau und Acrylglasverarbeitung inspirierte sie dazu,
           diverse Gieß-, Mal- und Auftragsverfahren für Malerei und
           Bildobjekte zu erarbeiten, deren Methoden sie systematisch
           erforscht und erweitert.

           Since 2010, collaboration with Johannes Klinger, Color-A.
           They develop color: space painting and photo collages
           and objects.

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Johannes Klinger   >



       "We are interested in dynamic changes of color structures,
       the unexpected clash of different systems in which painting
       suddenly shows a new face."


       "Johannes Klinger hat in den vergangenen 30 Jahren eine bemerkenswerte
       künstlerische Karriere gemacht. Bereits in den 80er Jahren entwickelte er
       eine neue Wandmalerei, mit der er international bekannt wurde.
       Mit wegweisenden Projekten setzte er neue Maßstäbe in der Innenarchitektur
       und erhielt den deutschen Werkkunstpreis. Johannes Klinger schrieb
       vielbeachtete Bücher zu den Themen innovative Wandmalerei und Farbe     
       und Licht. Er bemalte Räume im Schloss Solitude bei Stuttgart, entwarf
       eine U-Bahn in München, gestaltete für MicroSoft und Hilton und wirkte
       bei zahlreichen, preisgekrönten Bauprojekten mit.
       Sein Markenzeichen ist das riesige Bildformat, die `handsignierte Architektur`.
       Insider jedoch wissen längst, dass er sich verstärkt dem Tafelbild widmet.
       Und dies hat einen besonderen Grund:
       Seit einigen Jahren experimentiert er, gemeinsam mit der Giessener
       Künstlerin Ana Stauffenberg, an Bilder, die etwas Außergewöhnliches
       besitzen – einen eigenen FARBRAUM."

       Christian Huber
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"Augenblick"   Malerei / intertaktive Lichtinstallation   Universitäts-Klinikum Würzburg   2004
aus dem Buch Farbe und Licht DVA München 2007
   
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